Garanti & reklamationsrätt

Vid normal användning lämnar vi 1 års garanti. Vid kommersiell-, professionell-, uthyrningsändamål eller motsvarande användning lämnar vi 4 månaders garanti. Garantin börjar gälla från den dag du har mottagit varan. Behåll ditt kvitto eller orderbekräftelse, det är din garantisedel. Skulle varan sluta fungera under garantitiden är du välkommen att kontakta vår kundtjänst med en felbeskrivning. Utöver garantin erbjuder vi vanligen också ersättningsdelar i minst 5 år, så att du slipper köpa en helt ny uppsättning.

Undantag från garantin:

  • Olyckshändelse eller handhavandefel som avviker från skötsel- och användaranvisningarna.
  • Skador eller fel orsakade av oaktsamhet, vanvård, onormal användning eller onormalt slitage.

Reklamationsrätt

Enligt konsumentköplagen har du också 3 års reklamationsrätt på varor köpta hos oss. Reklamationsrätten täcker ursprungliga fel som fanns i varan vid köptillfället. Vi rekommenderar att du ankomstkontrollerar din leverans för att säkerställa att den är korrekt och felfri.

Innan ett reklamationsärende bör du försäkra dig om att det är fel på varan och inte ett handhavandefel. Om minst TVÅ enheter har samma problem, kan det bero på ett handhavandefel, eller så är det så produkten är designad att fungera. Läs gärna manualen en extra gång, eller kontakta kundtjänst så hjälper vi dig. Defekta produkter som returneras ska behandlas och förpackas på samma sätt som felfria varor. Varor med garantifel eller som reklameras inom reklamationsrätten repareras i första hand eller byts ut mot en likvärdig vara med motsvarande funktion och prestanda.

 

Så här gör du för att reklamera:

  1. Kontakta oss: Innan du returnerar varan behöver du kontakta vår kundtjänst och beskriva felet skriftligt.
  2. Vänta på besked: Om teknikern beslutar att varan behöver felsökas får du ett godkännande att returnera den.
  3. Returnera varan: Fyll i returformuläret och ange att du vill reklamera varan. Packa ner varan tillsammans med returformuläret.
  4. Använd returfraktsedeln: Klistra den förbetalda returfraktsedeln (som du fick med i din leverans eller av kundtjänst) på paketet och lämna in det hos ombudet.
  5. Vi undersöker din reklamation: När vi har mottagit din retur kommer vi att undersöka varan. Räkna med att det tar 1-5 vardagar.